Hufiec Elbląg ZHP

HUFIEC ELBLĄG ZHP

im. Mikołaja Kopernika

  • XXXVIII Bielikowe Harce Orientacyjne

    o puchar druha Bielika

    Termin – wieczór i noc z 24/25.11.2018r. ( sobota-niedziela )
    Miejsce – owiane tajemnicą
    Zbiórka – parking przed kinem „Światowid” ul. Teatralna – 24 listopada 2018r. godz.17.15
    Start – owiany tajemnicą
    Meta – jak wyżej
    Dojazd – własnym środkiem transportu, lub autobusem
    Powrót – własnym środkiem transportu lub z innymi
    Uczestnicy harców – harcerki i harcerze, studenci oraz wszyscy chętni. - patrole 2-4 osobowe (z osobą pełnoletnią!!!)

    Obowiązkowy przybornik - latarki, baterie na wymianę, busole, linijka, długopis, folia na mapę, podręczna apteczka na patrol, ciepła herbata i kanapki na trasę i na mecie.

    OBOWIĄZKOWE ELEMENTY ODBLASKOWE DO UBRANIA !!!

    Ubezpieczenie we własnym zakresie.

    Ze względu na wynajem pomieszczenia mety wpisowe wynosi 8 zł od osoby.

    Umiejętności – umiejętność posługiwania się busolą i czytania mapy,
    Trasa: Długość – 13800 m
    Ilość PK – 22
    Czas trasy – 480 minut (limit spóźnienia - 30 minut)
    Skala trudu – 9
    Czas startu - patrole startują co 5 minut ( lub w innych odstępach czasowych w zależności od ilości patroli )

    Punktacja.
    - brak potwierdzenia PK - - 90 PKT
    - zaznaczenie punktu mylnego - - 45 PKT
    - zaznaczenie punktu stowarzyszonego - - 20 PKT
    - minuta spóźnienia w limicie spóźnień - - 1 PKT
    - minuta spóźnienia po limicie spóźnień - - 5 PKT
    - zgubiona karta startowa - - NKL

    Dyskwalifikacja
    Dyskwalifikacja patrolu następuje za:
    zgubienia karty startowej,
    niszczenie lub przestawianie punktów kontrolnych,
    nie udzielenie pomocy medycznej lub innej pomocy nie dotyczącej biegu,
    przybycie na metę w składzie innym niż na starcie,
    używanie innej mapy, telefonów komórkowych i innych środków łączności

    Bez względu na wynik i czas biegu każdy zespół musi zameldować się na mecie!!

    Udział w imprezie jest dobrowolny. W imprezie uczestnicy startują na własną odpowiedzialność, niezależnie od warunków pogodowych zastanych na trasach imprezy i w razie wypadku nie będą dochodzić odszkodowania od Organizatora. Fakt ten odnotowuje się poprzez podpisanie przez uczestnika deklaracji przed startem jego zespołu.

    Istotna zmiana w punktacji:
    - kod znalezionego punktu kontrolnego wpisujemy obowiązkowo na karcie startowej tylko w to miejsce, które odpowiada numerowi punktu na trasie. Pola na karcie startowej nie odnalezionych punktów pozostawiamy puste. Kolejność zdobywania punktów obowiązkowa.
    - o tym czy punkt jest mylny, czy stowarzyszony decyduje sędzia zawodów podczas układania trasy.

    Sprawy, zdarzenia wynikłe podczas zawodów nie objęte regulaminem rozstrzyga sędzia główny.

    Czuwaj!
    hm Bielik HR

  • Turniej zuchowy „Moja Niepodległa”

    W dniu 10.11.2018 r. na hali Szkoły Podstawowej nr 8 odbył się Turniej Gromad Zuchowych "Moja Niepodległa". W Turnieju brało udział 7 gromad: Próbna Elbląska Gromada Zuchowa "Czujne Wilki", 121 EGZ "Wesołe Pszczółki", 17 EGZ "Dzielni Indianie", 79 EGZ "Czterolistne Koniczynki", 101 Elbląska Gromada Zuchowa "Ale skrzaty", 14 EGZ "Wesołe Smoki", 96 EGZ "Leśne Elfy". Łącznie w zabawie brało udział 66 zuchów.

    Turniej składał się z dwóch części. Podczas pierwszej zuchy miały możliwość poznać legendę o Lechu, Czechu i Rusie, ułożyć z elementów godło, zaśpiewać hymn Polski z wykorzystaniem piktogramów, poznać wiersz: "Kto ty jesteś", zagrać w memo z różnymi godłami. Po wykonaniu wszystkich zadań zuchy zdobyły sprawność Poznaj mój kraj.

    Druga część turnieju polegała na sprawdzeniu tężyzny ciała u ducha. Po podsumowaniu konkurencji zwycięzcami okazały się Czujne Wilki, a tuż za nimi były Wesołe Smoki.

    Wszystkie gromady otrzymały pamiątkowe dyplomy i słodycze.

    hm. Marzena Skonieczna

    #harcerstwo #zuch #zhp #hufiecelblagzhp #turniejzuchowy

  • Ognisko dla Niepodległej

    Katolickie Stowarzyszenie Młodzieży Diecezji Elbląskiej i Hufiec Elbląg ZHP organizują "Ognisko dla Niepodległej", które będzie miało miejsce 11 listopada 2018 r.

    Akcja "Ognisko dla Niepodległej" polega na zaproszeniu mieszkańców naszego miasta do wspólnego świętowania setnej rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości, co uczynimy 11 listopada 2018 r. o godz. 18:30 gromadząc się przy wiatach w Bażantarni z barwami narodowymi, rozpalając duże ognisko i śpiewając pieśni patriotyczne. Zachęcamy także uczestników, aby zabrali ze sobą coś do jedzenia. Jest to prosta akcja, ale jakże symboliczna.

    W razie pytań prosimy kontaktować się z ks. phm. Piotr Kanarek HR (p.kanarek@elblag.zhp.pl)

  • Biwak instruktorski wspólnoty naszego hufca

    Druhny i Druhowie,
    zgodnie ze zjazdowymi zapowiedziami, chcielibyśmy Was serdecznie zaprosić na biwak instruktorski wspólnoty naszego hufca. Oto kilka wstępnych informacji:

    KIEDY? - 23-25 listopada

    GDZIE? - Gdańsk (dokładne miejsce podamy wkrótce, ale chcemy spotkać się z Wami w Trójmieście)

    PO CO? - Chcemy w harcerskiej atmosferze porozmawiać o naszej wspólnocie, przedyskutować, co dla nas jest ważne, ustalić zasady naszej współpracy oraz zadać sobie fundamentalne pytanie "co dla mnie znaczy bycie instruktorem". Ma też nie zabraknąć harcerskiej przygody, wyzwań i pozytywnych emocji.

    ZA ILE? - planujemy, by biwak kosztował 30 zł. Do tego dojdzie dojazd we własnym zakresie oraz suchy prowiant na śniadania i kolacje.

    TO NA CO TE WPISOWE? - Te 30 zł ma starczyć na opłaty za nocleg, obiad oraz program. Jeśli nie uda nam się pokryć tego z wpisowego (a prawdopodobnie tak będzie :-) ), to dołożymy pieniędzy z kasy hufca.

    KTO JEDZIE? - Biwak kierowany jest do drużynowych i przybocznych oraz czynnych instruktorów naszego hufca (KSI, komendantów i czynnych instruktorów szczepów)

    JAK SIĘ ZAPISAĆ? - Aby wziąć udział w biwaku, należy do 15 listopada przesłać mailowe zgłoszenie, podając imię i nazwisko, funkcja, jednostka, stopień instruktorski/harcerski, szczep (jeśli do jakiegoś należycie). Do tego samego terminu prosimy o dokonanie wpłat na konto hufca.

    Na koniec bardzo Was prosimy, zaplanujcie sobie czas, byśmy mogli być razem. Zaplanujcie zbiórki zastępów, przełóżcie prywatne wyjazdy. Zróbcie wszystko, co w Waszej mocy, by pojechać na wspólny wyjazd.

    Tyle od nas.

    Czuwaj!
    Komenda Hufca Elbląg ZHP

  • Zapraszamy do otwarcia lub zamknięcia stopni instruktorskich!

    Dyżur odbędzie się 6 listopada (wtorek) 2018 r. pełni go hm. Marzena Skonieczna. Zainteresowane osoby prosimy umówić się mailowo m.skonieczna@elblag.zhp.pl

    Natomiast Komisja Stopni Instruktorskich odbędzie się 15 listopada (czwartek) 2018 r. o godz. 17.10 w Szkole Podstawowej nr 8 w Elblągu, ul. Szańcowa 2.

    Z harcerskim pozdrowieniem "CZUWAJ!"
    Komisja Stopni Instruktorskich

  • Akcja BohaterON w elbląskim hufcu 2018

    W słoneczną sobotę (29 września 2018r.) elbląscy harcerze zebrali się na plebanii parafii św. Mikołaja, aby podsumować akcję wysyłania kartek do powstańców warszawskich BohaterON. Przedstawiciele drużyn przynieśli wypisane kartki, które następnie zostały opieczętowane hufcową pieczątką.

    Nasze spotkanie zaszczycił jeden z żyjących elbląskich powstańców ks. infułat Mieczysław Józefczyk. Były wspomnienia i harcerskie śpiewanie przy gitarze.

    Dziękujemy za Wasze zaangażowanie druhny i druhowie, a phm Piotrowi Kanarkowi za organizację akcji i podsumowania.

    Szerzej o akcji w artykule http://www.elblag.net/artykuly/nasza-akcja-wyslij-kartke-do-elblaskich-powstancow,37035.htm

    #hufiecelblag #bohateron #powstancywarszawscy #harcerstwo

  • Nawa komenda Hufca

    Podczas Nadzwyczajnego Zjazdu Hufca, który odbył się 22 września 2018 r., wybrano Komendanta Hufca ZHP Elbląg - hm. Rafała Jurczyka.

    W skład nowej komendy weszli: phm. Małgorzata Guzowska (skarbnik), hm. Adam Krause (zastępca ds. pracy z kadrą i programu) oraz pwd. Sławomir Sękowski (zastępca ds. organizacyjnych).

    Życzymy nowej Komendzie cierpliwości i wytrwałości w planowanych działaniach

  • Wesołego królika,
    co po stole bryka,
    spokoju świętego
    i czasu wolnego,
    życia zabawnego
    w jaja bogatego
    i w ogóle
    wszystkiego najlepszego!

    Zuchy, harcerze i instruktorzy Hufca Elbląg ZHP

  • Zapraszamy do otwarcia lub zamknięcia stopni instruktorskich!

    W kwietniu komisja odbędzie się w niedzielę 22.04 o godz. 16.00 w SP8, natomiast dyżur pełni Olga Stolarska w dniu 4.4 o godz. 17.00, która prosi o wcześniejszy kontakt o.stolarska@gmail.com

  • Składka za pierwszy kwartał 2018 roku.

    Druhny i druhowie!

    Zbliża się koniec pierwszego kwartału a wraz z nim termin uiszczania składki członkowskiej za ten właśnie okres. Przypominam, że podstawą do naliczenia należnych składek są informacje z Ewidencji ZHP z pierwszego dnia miesiąca rozpoczynającego kwartał, a wysokość miesięcznej składki w naszej chorągwi to 5zł /m-c, czyli 15 zł / m-c.

    Instruktorów zachęcam do opłacania składki z góry na cały rok, chociaż oczywiście nie ma takiego obowiązku.

    Termin wpłat upływa 20 marca.

    Wpłat można dokonywać u druhny Małgorzaty Guzowskiej lub przelewem na konto hufca 96 1600 1462 1839 1153 2000 0001 w tytule wpłaty podając za kogo i za jaki okres uiszczana jest opłata.

    Przypominam, że uiszczenie składki jest obowiązkiem statutowym członków ZHP i jego niedopełnienie skutkuje skreśleniem z listy członków ZHP.

    Czuwaj!

  • Dzień Myśli Braterskiej

    22 lutego, dzień urodzin założyciela skautingu - sir Roberta Baden-Powella oraz jego żony Olave jest szczególnym dniem w roku harcerskim. Jest to święto przyjaźni i braterstwa, według słów Bi-Pi "Posłannictwem moim jest rozprzestrzenianie przyjaźni i braterstwa na całym świecie".

    W ten dzień skauci myślą o sobie, przesyłają kartki z życzeniami, organizują są wieczornice czy ogniska.

    Idea święta zrodziła się podczas 4. Międzynarodowej Konferencji Skautek i Przewodniczek w 1926 roku w Stanach Zjednoczonych. Na początku święto obchodziły tylko dziewczęta, natomiast z czasem do obchodów dołączyli również skauci.

  • OSkauty 2018 – głosowanie

    Nadszedł czas na głosowanie :)

    WAŻNE
    1. Głosujemy poprzez wypełnienie ankiety https://goo.gl/forms/vkdM7MlgolLSXrSn1
    2. Głosujemy w sposób tajny.
    3. Głosujemy tylko raz.
    4. Głosujemy w każdej kategorii tylko na jedną osobę.
    5. Głosowanie zakończy się w 23.02.2018 (piątek) o godzinie 23:59. — w obliczu wyzwania.

    #hufiecelblagzhp, #oskauty2018, #dmb2018, #zhp

  • Nominowani do OSkautów 2018

    Z nominowanymi do OSkautów 2018 można zapozanć się pod tym linkiem https://www.facebook.com/pg/oskauty/photos/?tab=album&album_id=2050946405228562

  • Zapraszamy do otwarcia lub zamknięcia stopni instruktorskich!

    Dyżur w marcu pełni hm. Marzena Skonieczna, zainteresowane osoby prosimy umówić się mailowo (m.skonieczna@elblag.zhp.pl) na spotkanie do dnia 5 marca 2018 r. (poniedziałek).

    Natomiast Komisja Stopni Instruktorskich odbędzie się dnia 13 marca 2018 r. (wtorek) o godzinie 17.30 w Szkole Podstawowej Nr 8 w Elblągu, przy ul. Szańcowej 2.

    Z harcerskim pozdrowieniem "CZUWAJ!"
    Komisja Stopni Instruktorskich

    #hufiecelblagzhp, #ksi, #stopnieinstruktorskie, #zhp

  • Nowy Instruktor w Hufcu

    10 lutego 2018 r. do grona instruktorów Hufca Elbląg ZHP dołączyła pwd. Karolina Sett z 100 Elbląskiej Drużyny Wędrowniczej "Ostoja".

    Życzymy Druhnie cierpliwości, wytrwałości, energii, oraz uśmiechu na twarzy podczas pełnienia służby instruktorskiej.

    #hufiecelblagzhp, #nowyinstruktorzhp, #pwd
    100 EDW Ostoja

  • OSkauty 2018

    Druhny i Druhowie,
    zbliża się Dzień Myśli Braterskiej, a to oznacza, że po raz trzeci szukamy naszych Gwiazd - OSkautów :)

    Zachęcamy do zgłaszania kandydatur poprzez wypełnienie ankiety http://bit.ly/Oskauty2018_kandydaci
    #hufiecelblagzhp, #dmb2018, #oskauty2018, #zhp

  • Zapraszamy do otwarcia lub zamknięcia stopni instruktorskich!

    Dyżur w lutym odbędzie się 7.02 o godz. 17.10. Druhna dyżurująca będzie oczekiwała przy stoliku obok McDonald's w Ogrodach.

    Natomiast Komisja Stopni Instruktorskich odbędzie się dnia 14.02 o godz. 17.30 w Przedszkolu Niepublicznym Muchomor, przy ul. Pogdórnej 12 w Elblągu.

    Z harcerskim pozdrowieniem "CZUWAJ!"
    Komisja Stopni Instruktorskich

  • Zapraszamy do otwarcia lub zamknięcia stopni instruktorskich!

    Dyżur w styczniu pełni hm. Ewelina Dżugan, zainteresowane osoby prosimy umówić się mailowo (e.dzugan@elblag.zhp.pl) na spotkanie w dniu 10 stycznia 2018 r. (środa).

    Natomiast Komisja Stopni Instruktorskich odbędzie się dnia 18 stycznia (czwartek) 2018 r. o godzinie 17.30 w Przedszkolu Niepublicznym Muchomor, przy ul. Pogdórnej 12 w Elblągu.

    Z harcerskim pozdrowieniem "CZUWAJ!"
    Komisja Stopni Instruktorskich

  • Życzenia od harcerzy

  • Otwarcia i zamknięcia stopni

    Na sobotnim posiedzeniu Komisji Stopni Instruktorskich (16.12.2017) pozytywnie zamknięta została próba przewodnikowska dh. Kingi Tkaczuk.

    Gratulujemy granatowej podkładki :)

    Swoją przygodę instruktorską zaczynają druhny Wiktoria Binko, Maria Danielewska i Patrycja Meger, które otworzyły próby przewodnikowskie.

    Dziewczyny trzymamy za Was kciuki :)

  • Betlejemskie Światło Pokoju 2017

    Drużynowi, Instruktorzy, Harcerze, Rodzice, Przyjaciele Harcerzy oraz Mieszkańcy zapraszamy 21 grudnia 2017 roku o godzinie 18:00 do Katedry Św. Mikołaja na uroczystą mszę świętą.

    Podczas mszy przekazane zostanie na ręce władz miasta, instytucji i mieszkańców Betlejemskie Światło Pokoju.

    Pamiętajcie przychodzimy ze swoimi lampionami.

    Mobilizujemy siły, aby było Nas widać!

    Miejmy odwagę i pokażmy, że w Nas jest światło.

    #BŚP2017
    #ZHP
    #HufiecElblągZHP

  • Zaproszenie na wigilię

    Zbliżają się Święta Bożego Narodzenia. Czas kiedy ludzie spotykają się całą rodziną przy wigilijnym stole. Czas życzliwości, serdeczności, dawania czegoś od siebie innym.
    W harcerstwie jest to czas spędzany wspólnie w drużynach, szczepach na śpiewaniu kolęd, próbowaniu potraw wigilijnych oraz radosnego oczekiwania na przyjście Dzieciątka.

    Hufiec jako wielka rodzina elbląskich harcerzy zaprasza Drużynowych, Przybocznych, Instruktorów i Seniorów na spotkanie wigilijne, które odbędzie się dnia 22 grudnia 2017 r. (sobota) o godzinie 17.00 w Wyższym Seminarium Duchownym w Elblągu.
    Prosimy, aby każdy przyniósł ze sobą jedną potrawę na wspólny stół.

    W tym roku zamiast prezentów organizujemy zbiórkę funduszy na zakup protezy dla HO Bartka Sinkiewicza.

    Prosimy o potwierdzenie udziału do dnia 15.12.2017 r. na adres mailowy m.kasprowicz@elblag.zhp.pl

  • Msza św. w intencji hm. Henryka Jankowiaka

    W niedzielę 3 grudnia 2017 roku odbyła się wyjątkowa msza harcerska. Była ona sprawowana w intencji hm. Henryka Jankowiaka, z okazji przypadających w grudniu 90 urodzin dostojnego Jubilata.

    Na mszę przybyło wielu instruktorów i wychowanków druha, który swoje życie harcerskie związał z wodą i Harcerskim Ośrodkiem Wodnym "Bryza". Na mszy obecni byli przedstawiciele Zespołu Szkół Technicznych w Elblągu, gdzie instruktorem praktycznej nauki zawodu i nauczycielem był Henryk Jankowiak, chociaż wtedy było to Technikum Budowlane w Elblągu.

    Hm. Henrykowi Jankowiakowi jeszcze raz składamy serdeczne życzenia zdrowia i długiego życia, którym pokazał co to znaczy być dobrym harcerzem i instruktorem.

    Szczególnie dziękujemy Wam Harcerzom Seniorom, którzy tak licznie przybyliście na to spotkanie. Pokazaliście nam młodym co to znaczy jedność i braterstwo. W obecnych czasach jest to bardzo budujące, że pomimo upływu lat Wy nadal wspieracie siebie i jesteście przykładem dla innych.

    Mszę przygotowali członkowie Klerycki Krąg Akademicki "Gutta" im. bł. ks. phm. S.W. Frelichowskiego, wraz z kapelanem hufca ks. pwd. Jakub Altman. Tradycyjnie o oprawę muzyczną zadbał hm Adam Krause wraz z żoną Karolina Krause. Dziękujemy również Kinga Tkaczuk za zaśpiewanie psalmu oraz druhom za pomoc podczas liturgii. Dziękujemy wszystkim za przybycie.

  • Zebranie KSI

    Komisja Stopni Instruktorskich odbędzie się 16 grudnia 2017r. (sobota) o godzinie 14:00, w Szkole Podstawowej Nr 25, przy ul. Wyżynnej 3.

    Z harcerskim pozdrowieniem "CZUWAJ!"
    Komisja Stopni Instruktorskich

  • hm. Lucyna Andrysiak odeszła na wieczną wartę

    Druhny i Druhowie!

    Z głębokim żalem przyjęliśmy wiadomość, która okryła nas smutkiem, na wieczną wartę odeszła nagle hm. Lucyna ANDRYSIAK, zastępczyni komendanta – skarbnik Chorągwi Kujawsko-Pomorskiej Związku Harcerstwa Polskiego, a w latach 1990 – 2014 Komendant Chorągwi Kujawsko – Pomorskiej Związku Harcerstwa Polskiego.

    Druhna Lucyna do końca wypełniła słowa Harcerskiego Przyrzeczenia – służby Polsce i bliźnim pełniąc służbę na rzecz kolejnych pokoleń zuchów, harcerzy i instruktorów. Wspierała ich rozwój, tworzyła warunki do działania, a przede wszystkim dawała przykład swoją osobistą postawą, że w życiu należy postępować zgodnie z ideałami harcerskimi.

    Harcmistrzynię Lucynę Andrysiak zapamiętamy jako sprawną organizatorkę i aktywną działaczkę samorządową. Przede wszystkim zaś, w pamięci instruktorek i instruktorów ZHP pozostanie jako dobry Człowiek, do którego zawsze można przyjść po radę.

    Całej społeczności Chorągwi Kujawsko-Pomorskiej ZHP oraz córce Agnieszce i Aleksandrze, składamy kondolencje.

    Druhnę Lucynę pożegnamy w poniedziałek, 11 grudnia o godzinie 12:00. Msza Św. odbędzie się w Kościele p.w. Jana Apostoła i Ewangelisty przy ul. Gen. Sikorskiego 8 w Bydgoszczy w Starym Fordonie, a po niej pogrzeb na pobliskim cmentarzu przy ul. Cechowej.

    Druhny i Druhowie!

    Zarządzam żałobę w ZHP, obowiązującą począwszy od dzisiaj do dnia pogrzebu.
    Sztandary harcerskie polecam przepasać kirem, a na Krzyże Harcerskie polecam nałożyć czarne opaski.

    Czuwaj!
    Małgorzata SINICA

    Link do rozkau specjalnego:
    zhp.pl/2017/naczelnik-zhp-wprowadza-zalobe-rozkaz-specjalny/

    grafika: zhp.pl

  • Zapraszamy do otwarcia lub zamknięcia stopni instruktorskich!

    Dyżur w grudniu pełni phm. Olga Stolarska, zainteresowane osoby prosimy umówić się mailowo (o.stolarska@gmail.com) na spotkanie w dniu 6.12.2017 r. (środa)

    Natomiast Komisja Stopni Instruktorskich planowana jest na dzień 16 grudnia (sobota) 2017 r., informacje o miejscu i godzinie podane zostaną w późniejszym terminie.

    Z harcerskim pozdrowieniem "CZUWAJ!" Komisja Stopni Instruktorskich

  • Nadzwyczajna sytuacja w Hufcu Elbląg

    Po raz pierwszy w długoletniej historii harcerstwa w Elblągu został powołany Pełnomocnik Komendanta Chorągwi. Jest to wynik rezygnacji z funkcji Komendantki phm. Magdaleny Kasprowicz, jednocześnie rezygnacje złożyli członkowie Komendy i Komisji Rewizyjnej. Niestety podczas zjazdu nie udało się wybrać nowego Komendanta, ze względu na brak kandydatów. Nastał trudny czas dla harcerstwa w Elblągu, ale bieżąca działalność gromad zuchowych i drużyn harcerskich nie ulegnie zmianie.

    W sobotę (18 listopada 2017 r.) w Kamieniczkach Elbląskich odbył się Zjazd Hufca Elbląg ZHP. Raz na dwa lata zwołuje się Zjazd Sprawozdawczy, podczas którego Komenda Hufca oraz Komisja Rewizyjna przedstawiają sprawozdanie ze swojej działalności. Komendantka Hufca przedstawiła instruktorom i drużynowym jak wygląda bieżąca sytuacja w Hufcu. Omówiona została działalność hufca w latach 2015 – 2017, po której wywiązała się dyskusja, ukazująca jakie potrzeby i problemy istnieją w naszym środowisku. Poruszano kwestie kształcenia kadry, współpracy z lokalną społecznością i instytucjami oraz codzienności harcerstwa w mieście.

    W tym samym dniu zwołano również Zjazd Nadzwyczajny, który był skutkiem złożenia rezygnacji przez władze Hufca Elbląg. Podczas zjazdu nie udało się wyłonić kandydata na tę funkcję komendanta. Skutkiem tej sytuacji jest powołanie dla Hufca Elbląg ZHP Pełnomocnika Komendanta Chorągwi Warmińsko-Mazurskiej w osobie hm. Rafała Jurczyka, na okres maksymalnie 6 miesięcy.

    Nadrzędnym zadaniem pełnomocnika jest poszukanie potencjalnego kandydata na komendanta i zwołanie kolejnego Zjazdu Nadzwyczajnego. Pilnuje on również, aby bieżąca działalność hufca, a dokładniej jego jednostek, przebiegała bez zakłóceń. Pełnomocnik wraz z instruktorami dołożą wszelkich starań, aby zuchy i harcerze, nie odczuli zaistniałej sytuacji.

    Ten trudny czas będzie wypełniony służbą i pracą na rzecz harcerstwa na terenie Elbląga. Będzie to też czas na wzmocnienie współpracy pomiędzy harcerzami, a rodzicami i instytucjami w mieście. Pokażemy, że pomimo niezwyczajnej sytuacji, życie harcerskie toczy się dalej.

    Dziękujemy osobom, które pomogły przy organizacji Zjazdu. Madzia Laskowska i Rafał Jurczyk za zaplanowanie i przygotowanie zjazdu, druhnom z 99 EŻDSH "Wapiti", które zadbały o kącik gastronomiczny, Adam Gronek za sprawy techniczne, pocztowi sztandarowemu - Kuba Bagiński, Jakub Kłosiński i Patryk Bieńkowski oraz członkom komisji zjazdowych.

    Alicja Wyszyńska
    Rzecznik Prasowy Hufca Elbląg ZHP






    Pełnomocnik Komenda Chorągwi hm. Rafał Jurczyk

  • Zjazd Sprawozdawczy oraz Zjazd Nadzwyczajny Hufca Elbląg ZHP

    Przypominamy

    W sobotę (18 listopada 2017 r.) o godzinie 16:00 w Kamieniczkach Elbląskich (Św. Ducha 3-4, za Biblioteką Elbląską) odbędą się Zjazd Sprawozdawczy oraz Zjazd Nadzwyczajny Hufca Elbląg ZHP.

    Udział w nim obowiązkowo biorą instruktorzy i osoby pełniące funkcje instruktorskie z czynnym prawem wyborczym (rozkazy L 9/2017 i 10/2017).

    Zapraszamy również pozostałych instruktorów i przybocznych.

    phm. Magdalena Kasprowicz
    Komendantka Hufca Elbląg ZHP

  • Święto Niepodległości 11.11.2017

    Tradycyjnie harcerki i harcerze wzięli udział w miejskich obchodach Święta Niepodległości.

    Poczet sztandarowy w składzie: Antoni Borycki, Adam Gronek i Karol Zych godnie reprezentowali Hufiec Elbląg ZHP zarówno podczas Mszy Św. w intencji Ojczyzny oraz przemarszu przez miasto.

    Nasi harcerze z drużyn: 42 Silva, 28 EŻDSH Sztil im. Emilii Plater, 107 EŻDH Hesperia, 3EDH "Eldur", 81EDSH "Zorza", 97 EMDSH "Chetan", 5 EMDSH Visele, 100 EDW Ostoja nieśli 50-metrową flagę przez ulice Stary Rynek, Wigilijna, Rycerska, Armii Krajowej, 12-go Lutego, Teatralna na Plac Jagiellończyka. Po dojściu na miejsce ustawili się z flagą na murku okalającym plac i dzielnie ją trzymali pomimo zimna i wiatru. Na koniec na najwytrwalszych czekała grochówka. Bardzo dziękujemy druhnom i druhom, którzy przyszli z nami świętować Niepodległą.

    Na koniec na najwytrwalszych czekała grochówka. Bardzo dziękujemy druhnom i druhom, którzy przyszli z nami świętować Niepodległą.

  • Chcesz zostać wolontariuszem podczas 26 finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, który odbędzie się w dniu 14 stycznia 2018 roku?

    Na chętnych czekają w Miejskie Centrum Wolontariatu w Elblągu przy ul. Związku Jaszczurczego 17 w pok. 26. Można do nich przyjść od poniedziałku do piątku w godz. 9 - 18, w sobotę w godz. 10-15. Możliwa będzie wstępna rejestracja drogą elektroniczną przez stronę WOŚP, ale i tak trzeba będzie odwiedzić biuro, by podpisać wniosek o wydanie identyfikatora.Wolontariuszem może zostać osoba pełnoletnia. Chętni - a tych nigdy nie brakuje - którzy nie ukończyli jeszcze 18. roku życia muszą przyjść z dorosłym opiekunem.

  • Obchody Święta Niepodległości - 11 listopada 2017

    W Katedrze Św. Mikołaja o godz. 11:00 odbędzie się msza święta w intencji Ojczyzny.

    Około godz. 11:50 zostanie utworzona kolumna z 50 metrową flagą państwową, która przejdzie spod Ratusza Staromiejskiego na Plac Jagiellończyka.

    Zachęcamy do udziału w przemarszu gromady i drużyny.

    Spotykamy się o godzinie 11:40 w pełnym umundurowaniu przed Ratuszem Staromiejskim.

  • Betlejemski Zlot

    W dniach 15 – 17 grudnia Zakopane zamieni się w stolicę Betlejemskiego Światła Pokoju! To niezwykłe spotkanie będzie wspólnym czasem oczekiwania i refleksji, możliwością do rozwoju duchowego, a także okazją do nawiązania nowych harcerskich przyjaźni. Nie może Was zabraknąć!

    Ponad 2000 harcerzy, harcerzy starszych, wędrowników i instruktorów ZHP wspólnie będzie oczekiwać przybycia Światła do Polski. W programie zlotu: gra miejska oraz koncert.

    W tym roku Betlejemskie Światło Pokoju odbierzemy po polskiej stronie Tatr – uroczysta msza święta odbędzie się w sobotę 16 grudnia o godzinie 23.00 w Sanktuarium Matki Bożej Fatimskiej w Zakopanem.

    Chcesz się zgłosić ze swoim patrolem?
    http://swiatlo.zhp.pl/rejestracja/

  • Harcerska Msza listopad 2017

    Msza harcerska z wypominkami za zmarłych harcerzy z Hufca Elbląg i zmarłych członków naszych rodzin odbyła się w dniu 5 listopada 2017 r. w Kościele Bożego Ciała.

    Mszę przygotowali członkowie Klerycki Krąg Akademicki "Gutta" im. bł. ks. phm. S.W. FrelichowskiegoFrelichowskiego, wraz z kapelanem hufca ks. pwd. Jakub Altman.

    O oprawę muzyczną mszy zatroszczył się tradycyjnie hm. Adam Krause wraz z żoną - hm. Karolina Krause. Dziękujemy zuchom z 95 EGZ "Braterskie Niedźwiadki" oraz 17 EGZ "Dzielni Indianie", a także harcerzom z 97 EMDSH "Chetan", 5 EMDSH Visele i Hufca Malbork.

    Widzimy się na kolejnej mszy za miesiąc.

    (Przepraszamy za jakoś filmu)

  • W sobotę 4 listopada 2017 r, odbyły się warsztaty dla Hufcowych Komisji Stopni Instruktorskich, które zorganizowała Chorągwiana KSI. Szefową szkolenia była hm. Marzena Skonieczna, a udział wzięli również członkowie KSI z naszego hufca - hm Karolina Krause oraz phm. Olga Stolarska.

  • Warsztaty medialne - 4.11.2017

    4 listopada w gościnny progach Hotelu pod Lwem odbyły się warsztaty "Harcerz w świecie mediów, fotografii i innych komunikacji".

    Udział w nich wzięły trzy osoby (Paula, Emilia i Adam), ale pozwoliło to na wprowadzenie innego klimatu niż przy dużej grupie.

    Podczas warsztatów omówione zostały dokumenty dotyczące komunikacji, informacji i identyfikacji wizualnej w ZHP. Rozmawialiśmy również o mediach społecznościowych i ich wykorzystaniu w pracy drużynowego. Specjalnym gościem była dziennikarka i pisarka Grażyna Wosińska z elblag.net. Można by dużo pisać, ale niech wypowiedzą się sami uczestnicy :).

    Paula - 4 listopada 2017 r zostały zorganizowane warsztaty pt "Harcerz w świecie mediów, fotografii i innych komunikacji". Spotkanie pokazało nam jak prowadzić strony, blogi i innego rodzaju social media, tak aby były przydatne dla harcerzy i ich rodziców.

    Warsztaty poprowadziła Alicja Wyszyńska Rzecznik Prasowy Hufca, która przedstawiła jak robić dobre zdjęcia, aby nadawały się do publikacji oraz uświadomiła nas w tym jakie błędy są popełniane na stronach naszych drużyn.

    Na końcu przyszedł gość, dziennikarka ze strony elbląg.net, która opowiedziała o swojej pracy oraz jak wysyłać reportaże do różnych redakcji, tak aby zostały opublikowane.

    Warsztaty były bardzo ciekawe oraz przydatne, a atmosfera była "rodzinna".

    Adam - Na warsztatach nauczyliśmy się wielu ciekawych i przydatnych w codziennym życiu harcerskim, i nie tylko rzeczy o komunikacji, rozmowie z mediami,o samym funkcjonowaniu w naszym harcerskim świecie mediów. Dowiedzieliśmy się także jak to wygląda ze strony dziennikarza.​

    Emilia - W sobotę w kameralnym gronie odbyły się warsztaty medialne Było trochę papierkologii było trochę różnego rodzaju twórczości artystycznej były ciastka kawa i herbata było spotkanie z dziennikarką. Wiemy jak pięknie prezentować nas na forum. Harcerzenie w mediach już nam nie straszne.

  • Zbiórka Patrolu Reprezentacyjnego

    Druhny i Druhowie

    7 listopada 2017 roku (wtorek) o godz. 16:30 na Bryzie odbędzie się spotkanie Patrolu Reprezentacyjnego Hufca Elbląg ZHP.

    Czekamy na chętnych, którzy chcą reprezentować Nasz Hufiec podczas uroczystości harcerskich i miejskich.

    W ubiegłym roku część harcerek i harcerzy przygotowywała się do ważnego zadania - obchodów Święta Niepodległości - 11 listopada. W tym roku jest to również Naszym celem, ale nie tylko. Chcemy stworzyć prężnie działający patrol, który zawsze będzie towarzyszył sztandarowi Hufca Elbląg. Każda uroczystość powinna być z udziałem Naszego sztandaru i z odpowiednią jego asystą.

    Pamiętajcie, że harcerstwo w Naszym mieście jest prężne. Chcemy być widoczni podczas uroczystości miejskich i harcerskich.

    Do zobaczenia we wtorek na Bryzie :D
    Z harcerskim pozdrowieniem
    phm Anna Nowocień
    — w obliczu wyzwania

  • Msza Harcerska

    Zapraszamy 5 listopada 2017 r. (niedziela) o godzinie 15 do kościoła Bożego Ciała na Mszę Harcerską z wypominkami za zmarłych.

    Msza Święta będzie odprawiana za zmarłych harcerzy naszego hufca i zmarłych z naszych rodzin.

    Możecie napisać imiona i nazwiska swoich zmarłych na karteczkach i przynieść ze sobą na mszę. Można także podać imiona zmarłych przez FB.

    https://www.facebook.com/HufiecElblagZHP/posts/1602142169852551

  • 17 EGZ "Dzielni Indianie" bierze udział w Ogólnopolskim Turnieju Gromad

    17 EGZ "Dzielni Indianie" bierze udział w Ogólnopolskim Turnieju Gromad

    Jesteśmy z Was dumni i mocno trzymamy kciuki!

    http://turniej.zhp.pl/author/17-egz-dzielni-indianie/

  • Dyżur Komendantki Hufca

    Informujemy, że w dniu 1 listopada 2017 r. (środa) dyżur Komendantki Hufca Elbląg ZHP - phm. Magdaleny Kasprowicz nie odbędzie się.

  • Modlitwa przy grobach

    Modlitwa przy grobach harcerzy w dniu 1 listopada 2017 r. na Cmentarzu Dębica.

    o godz. 19.30 u dh. Mietka i dh. Ćwiary
    o godz. 20.00 dh. Turka i dh. Pajuki

    Wszelkich informacji udziela Radosław Paradowski
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100001085108956&fref=mentions (Fasola)

  • Święto Zmarłych

    Zbliżają się Dzień Wszystkich Świętych oraz Dzień Zaduszny. Podczas tradycyjnych odwiedzin na grobach członków rodzin i przyjaciół warto pamiętać o harcerzach i instruktorach, którzy odeszli na wieczna wartę.

    Będąc na cmentarzach zwróćcie uwagę na groby, których nikt nie odwiedza i zapalcie tam światło pamięci. Warto również zapalić znicz na grobach żołnierzy, tablicach i krzyżach pamięci oraz mogiłach zbiorowych które znajdują się w Waszej okolicy.

  • WARSZTATY "Harcerz w świecie mediów, fotografii i innych komunikacji"

    Termin: 4 listopada 2017 r. (sobota), godzina 16:00
    Miejsce: Sala konferencyjna w Hotelu pod Lwem, ul. Kowalska 10
    Koszt: 15 zł (materiały, poczęstunek)
    Osoba odpowiedzialna: Alicja Wyszyńska (Rzecznik Prasowy Hufca)
    Ilość miejsc: 15 osób (pierwszeństwo mają drużynowi Hufca Elbląg ZHP)

    Warsztaty "Harcerz w świecie mediów, fotografii i innych komunikacji" mają na celu przybliżenie podstawowych zasad komunikacji i promocji stosowanych w Związku Harcerstwa Polskiego, a także w życiu prywatnym. W czasie ich trwania omówione zostaną podstawowe dokumenty obowiązujące w ZHP, a dotyczące komunikacji, promocji i wizerunku. Poruszony zostanie temat szeroko pojętych socjal mediów, a także fotografii i filmów.

    Warsztaty składać się będą z kilku bloków tematycznych:
    1. Trochę papierologii - identyfikacja wizualna ZHP, zasady udzielania informacji mediom.
    2. Współpraca z mediami - dziennikarz nie jest straszny
    3. Media społecznościowe - Facebook, Instagram, blogi, fora
    4. Fotografia - jak zrobić dobre zdjęcie.
    5. Film jako część życia, jak go włączyć do promocji harcerskiej

    Termin zgłoszeń upływa 31 października 2017 r. (wtorek).
    Potwierdzenia uczestnictwa zostaną wysłane w dniu 1 listopada 2017 r. (środa)

    Zgłoszenia przyjmowane są przez formularz: http://bit.ly/warsztaty_media

    (fotografia @ZHP/fot. Agnieszka Madetko)

  • Harcerski Klub Ratowniczy "Adrenalina" zaprasza

    Czuwaj!

    Harcerski Klub Ratowniczy "Adrenalina" zaprasza wszystkie osoby w wieku HS i wędrowniczym na nasze zbiórki! Poniższy film pokazuje trochę czym zajmujemy się na co dzień jeśli i Ty chciałbyś do nas dołączyć zapraszamy na zbiórkę już w sobotę 28.10.17 na godzinę 17.00 miejsce zostanie wkrótce podane.

    Zabierz znajomych i wspólnie uczmy się pomagać innym!

    Jeśli masz jakieś pytania napisz do nas. Osoby które udzielą Ci informacji to:
    Daria Młotkowska
    Mikołaj Sokołowski
    Jakub Kłosiński
    Radosław Paradowski
    Dominika Wioletta Binko

    Zobacz film o nas

  • Spotkanie KSI w listopadzie

    Zapraszamy do otwarcia lub zamknięcia stopni instruktorskich!

    Dyżur w listopadzie pełni hm. Karolina Krause, zainteresowane osoby prosimy umówić się mailowo (k.krause@elblag.zhp.pl) na spotkanie do dnia 15.11.2017 (środa).

    Natomiast Komisja Stopni Instruktorskich odbędzie się 23 listopada (czwartek) 2017 r. o godz. 17.30 w Przedszkolu Muchomor w Elblągu, ul. Podgórna 12.

    Z harcerskim pozdrowieniem "CZUWAJ!"
    Komisja Stopni Instruktorskich

  • Nowy Statut ZHP

    "Druhny i Druhowie

    Statut ZHP z uwzględnionymi zmianami wprowadzonym przez XXXIX Zjazd Nadzwyczajny ZHP został opublikowany na stronie dokumenty.zhp.pl

    Link do tekstu jednolitego: TUTAJ

    Czuwaj!
    phm. Karolina Pstrągowska
    Asystentka Naczelnika ZHP
    Szefowa Biura 40. Zjazdu ZHP"

  • Msza harcerska

    Pierwsza Msza Harcerska w roku szkolnym 2017/2018 odbyła się 1 października w Kościele Bożego Ciała w Elblągu. Dziękujemy za przygotowanie mszy członkom Klerycki Krąg Akademicki "Gutta" im. bł. ks. phm. S.W. Frelichowskiego - pwd. Piotr Kanarek, Łukasz Sołtysiak, Michał Zalewski oraz Kapelanowi Hufca ks. pwd. Jakub Altman. Tradycyjnie o oprawę muzyczną zadbał hm Adam Krause wraz z żoną Karolina Krause.

    Dziękujemy przybyłym harcerkom i harcerzom oraz gościom z Malborka za udział we mszy.

    Widzimy się na kolejnej mszy za miesiąc.

  • Nowy instruktor w naszym hufcu!

    22 września 2017 r. do grona instruktorów dołączyła pwd. Emilia Żyruń HO, drużynowa 100 Elbląskiej Drużyny Wędrowniczej "Ostoja".

    Życzymy Druhnie cierpliwości, wytrwałości, energii, oraz uśmiechu na twarzy podczas pełnienia służby instruktorskiej.

  • Czuwaj Drużynowi!!!

    5 października 2017 roku (czwartek) o godz. 16:30 na Bryzie odbędzie się spotkanie w sprawie powołania Patrolu Reprezentacyjnego Hufca Elbląg ZHP.

    W ubiegłym roku część harcerek i harcerzy przygotowywała się do ważnego zadania - obchodów Święta Niepodległości - 11 listopada. W tym roku jest to również Naszym celem, ale nie tylko. Chcemy stworzyć prężnie działający patrol, który zawsze będzie towarzyszył sztandarowi Hufca Elbląg. Każda uroczystość powinna być z udziałem Naszego sztandaru i z odpowiednią jego asystą.

    Pamiętajcie, że harcerstwo w Naszym mieście jest prężne. Chcemy być widoczni podczas uroczystości miejskich i harcerskich.

    Bardzo prosimy o pomoc w zebraniu kandydatów z każdej drużyny, którzy będą godnie reprezentować Nasz Hufiec. Najlepsze rozwiązanie to minimum 3 kandydatów z każdej drużyny.

    W listopadzie odbędą się warsztaty dla drużynowych z ceremoniału harcerskiego (termin zostanie podany w terminie późniejszym, odbędą się jeszcze przez Zjazdem).

    Każda drużyna odbędzie dodatkowo obowiązkową zbiórkę z musztry harcerskiej!!!

    Do zobaczenia w czwartek na Bryzie :D
    Z harcerskim pozdrowieniem
    phm Anna Nowocień

  • Rajd „Maluchów” w obronie pszczół zawita do Elbląga

    „Pszczoły przetrwają, gdy kwiaty zapylają” to hasło rajdu samochodów Fiat 126p, w którym w dniach 9-16 września 2017 r. pojadą pszczelarze, miłośnicy miodu, naukowcy, uczniowie i przedstawiciele firm, które na co dzień pomagają pszczelarzom produkując pasze, urządzenia i różne akcesoria pszczelarskie itp. W rajdzie weźmie udział 13 załóg. Wyruszą 9 września o godzinie 14.00 z krakowskiego Rynku Głównego. Ten rajd to akcja ogólnopolska, a nawet międzynarodowa, bo wśród uczestników będzie jedna zagraniczna załoga (kazachsko-białoruska). Trasa rajdu liczy ok. 1500 km i biegnie od Krakowa przez Nawojową (9.09), Stróże, Biszczę, Pszczelą Wolę, Lublin (11.09), Puławy (11.09), Siedlce (12.09), Warszawę (13.09), Olsztyn (13-14.09), Elbląg (14.09), Gdynię (15.09) do Koszalina (16.09), gdzie na Stadionie im. Figasa odbywać się będą w dniach 16-17 września Ogólnopolskie Dni Pszczelarza.

    Do Elbląga Rajd Maluchów „W Obronie Pszczół” zawita w dniu 14 września 2017 (czwartek). Zbiórka przed Ratuszem Staromiejskim o godzinie 15.30, natomiast przywitanie uczestników rajdu nastąpi o godzinie 16.15. Zapraszamy do przybycia na Stare Miasto, gdzie będzie można zobaczyć „Maluchy”, porozmawiać z pszczelarzami i miłośnikami pszczół oraz zrobić sobie zdjęcie promujące akcję z napisem „Pszczoły przetrwają, gdy kwiaty zapylają”.

    Czynny udział biorą w niej harcerze z Hufca Elbląg ZHP, którzy kierując się słowami Roberta Baden-Powella „Starajcie się zostawić ten świat choć trochę lepszym, niż go zastaliście” pomagają pszczelarzom w ochronie pszczół.

    Ktoś zada pytanie, po co nam pszczoły? Pszczoły, podobnie jak inne zapylacze, np. trzmiele potrzebują do życia i rozwoju pyłków i nektarów roślin, żywią się nimi same, a przede wszystkim karmią nimi swoje młode. Bez roślin miododajnych, czyli takich, które wydzielają pyłek i nektar, pszczoły wyginą. Bez zapylania roślin, wyginą też same rośliny. Nie trzeba wielkiej wyobraźni, żeby zdać sobie sprawę, jakie to ważne, żeby przyroda mogła się harmonijnie rozwijać.

    Organizatorami Rajdu w Obronie Pszczół są: Stowarzyszenie Pszczelarzy Zawodowych, Polski Związek Pszczelarski, Stowarzyszenie Pszczelarzy Polskich POLANKA. Wspierają ich: Zrzeszenie Pszczelarzy Krakowskich, Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie i Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie i Zespół Szkół Rolniczych CKP w Pszczelej Woli i Regionalny Związek Pszczelarzy w Koszalinie. Patronat honorowy objęli: Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Ministerstwo Środowiska oraz Miasto Kraków.

    Organizatorem punktu w Elblągu jest Regionalny Związek Pszczelarzy w Elblągu oraz PPHU Nektar.

    Alicja Wyszyńska (Harcerska Służba Informacji)
    Małgorzata Guzowska (PPHU Nektar)

  • Harcerze dziękują za okazane serce

    Stosując jedną z myśli Roberta Baden-Powella (założyciela skautingu) „Teraz możecie uczynić to co jest głównym obowiązkiem skauta, mianowicie pomóc tym, co się znajdują w potrzebie, wszelkim sposobem jaki jest w waszej mocy”, w dniach 25 i 26 sierpnia 2017 roku elbląscy harcerze zorganizowali zbiórkę darów dla poszkodowanych przez nawałnice, która przeszła w nocy z 11/12 sierpnia 2017 r. W ciągu dwóch dni udało się zebrać wiele rzeczy i materiałów, o które prosiliśmy w naszym apelu.

    Druhny i druhowie pełnili służbę w Hufcu Elbląg, gdzie mieszkańcy przynosili i przywozili potrzebne rzeczy. Jeśli było trzeba również sami organizowali transport i odbierali dary, bo nie każdy mógł sam je dostarczyć.

    Mieszkańcy okazali wielkie serce. Zebraliśmy wiele darów, w tym materace, pościel, artykuły spożywcze i chemiczne, pluszaki, artykuły dla dzieci i wiele innych. Na pewno ułatwią życie poszkodowanych przez nawałnice. Każda rzecz się liczy i jest cenna, ponieważ została ofiarowana z dobroci serca.

    Drodzy Mieszkańcy bardzo dziękujemy za okazane serce i przekazane dary. Dziękujemy, że odpowiedzieliście licznie na nasz apel.

    Dziękujemy druhom i druhnom z 28 Elbląskiej Żeńskiej Drużynie Starszoharcerskiej „Sztil”, 9 Elbląskiej Męskiej Drużynie Harcerskiej „Impeesa”, 5 Elbląskiej Męskiej Drużyny Starszoharcerskiej „Visele” oraz Bractwu „Ignis” za ich służbę.

    Dziękujemy również elbląskim mediom, które włączyły się w promowanie akcji i były z nami przez cały czas jej trwania.

    Czuwaj
    Alicja Wyszyńska
    Harcerska Służba Informacji

  • Komisja stopnii instruktorskich

    Zapraszamy do otwarcia lub zamknięcia stopni instruktorskich!

    Dyżur odbędzie się 6 września (środa) 2017 r. pełni go hm. Ewelina Dżugan, w Hufcu Elbląg ZHP, ul. Portowa 2.
    Zainteresowane osoby prosimy umówić się mailowo e.dzugan@elblag.zhp.pl.

    Natomiast Komisja Stopni Instruktorskich odbędzie się 13 września (środa) 2017 r. o godz. 17.15 w Hufcu Elbląg ZHP, Ul. Portowa 2.

    Z harcerskim pozdrowieniem "CZUWAJ!"
    Komisja Stopni Instruktorskich

  • Druhny i druhowie, rodzice, mieszkańcy!

    W nocy z 11/12 sierpnia 2017 przeszła przez tereny Polski potężna nawałnica. Zniszczyła wiele miejscowości. Każda z nich potrzebuje innej pomocy, w niektórych potrzebne są piły i ludzie do pracy, w innych środki do życia.

    Nasz Hufiec organizuje zbiórkę najpotrzebniejszych rzeczy w dniach 25 i 26 sierpnia 2017 r. (piątek i sobota) w godzinach 10 – 18 na Bryzie (ul. Portowa 2). Następnie zebrane dary zostaną przewiezione do potrzebujących.

    Na chwilę obecną mieszkańcy potrzebują :
    - łańcuchy do pił,
    - paliwo do pił,
    - olej do smarowania łańcuchów,
    - mieszanka do rozcieńczania paliwa,
    - rękawiczki robocze,
    - plandeki,
    - folie do przykrywania dachów,
    - artykuły żywnościowe długoterminowe
    - folia spożywcza,
    - miotły,
    - grabie,
    - taczki,
    - latarki,
    - baterie,
    - jednorazowe naczynia i sztućce,
    - koce, kołdry, pościele
    - ręczniki,
    - papier toaletowy i ręczniki kuchenne,
    - płyny do naczyń,
    - worki na śmieci,
    - środki czystości i higieny osobistej
    - wodę butelkową 5 l

    Zachęcamy do dołączenia się do akcji oraz jej promowania wśród znajomych.

    Czuwaj
    Alicja Wyszyńska
    Harcerska Służba Informacji